ONLINE HULPVERLENING

Wat begon als een experiment en een proefproject is ondertussen uitgegroeid tot een volwaardige ondersteuningstool en niet meer weg te denken uit ons aanbod.Beeldbellen

Sinds de coronamaatregelen was face-to-face contact beperkt of zelfs verboden. Beeldbellen bleek het alternatief om in contact te blijven met onze cliënten.

Beeldbellen of met andere woorden bellen met beeld via internet werd voor ons dé oplossing!

Wonozo ziet beeldbellen als een extra tool om de laagdrempeligheid, betaalbaarheid en de kwaliteit van de zorg te blijven garanderen. Dankzij deze vorm van hulpverlening, kunnen wij als hulpverleners nog sneller inspelen op de vraag van de cliënt: we kunnen elkaar vaker zien en vermijden tijdrovende verplaatsingen en dure verplaatsingskosten.

Beeldbellen laat ons ook toe om de ondersteuning intenser te maken: wanneer de cliënt een dringende vraag heeft of wanneer hij/zij meer behoefte heeft aan contact. Dankzij beeldbellen kunnen we beter inspelen op de noden van onze cliënten omdat er nog contact blijft tussen twee huisbezoeken in.

Beeldbellen is voor de cliënt vrij toegankelijk en vindt plaats in zijn of haar eigen vertrouwde omgeving.

Wil je graag weten hoe onze cliënten dit beeldbellen ervaren? Lees dan zeker ons blogbericht “Beeldbellen – De ervaring van onze cliënten“.

Meld u vandaag nog aan als Cliënt!

Samen sterk in ondersteuning